Usein kysytyt kysymykset

Tervetuloa usein kysyttyjen kysymysten sivullemme. Täältä löydät nopeasti ja helposti vastaukset yleisimpiin tuotteitamme ja palveluitamme koskeviin kysymyksiin. Haluatko tietää lisää tilaamisesta, käytettävissä olevista maksutavoista tai kuinka tilauksesi toimitetaan? Olemme koonneet kaiken selkeästi yhteen. Lisäksi tarjoamme yksityiskohtaista tietoa tuotteiden palautuksesta ja vaihdosta, jotta tiedät aina, missä mennään. 

Onko sinulla silti kysymyksiä tai tarvitsetko apua? Ota siinä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme – autamme sinua mielellämme. Haluatko tietää, mitä mieltä muut asiakkaat ovat matoistamme? Tutustu yli 100.000 arvosteluun.

Tilaus- ja tuotetiedot

En löydä autoni mallia verkkosivuiltanne

Pyrimme tarjoamaan mahdollisimman kattavan valikoiman. Tällä hetkellä verkkosivustoltamme löytyy yli 3000 automallia. On kuitenkin mahdollista, että juuri sinun autosi malli ei vielä ole listattuna. Koska markkinoille tulee jatkuvasti uusia automalleja, lisäämme jatkuvasti uusia auton mattoja valikoimaamme.

Uusi malli
Onko sinulla uusi auto, etkä löydä siihen sopivia mattoja sivustoltamme? Silloin on mahdollista, että meidän täytyy vielä mitata matot, ja että ne lisätään valikoimaan lähiaikoina. Voit kysyä asiasta asiakaspalvelultamme.

Vanha malli
Onko sinulla vanhempi malli, mutta et löydä siihen sopivia mattoja sivustoltamme? Silloin on vähemmän todennäköistä, että nämä matot lisätään enää valikoimaamme.

Kuinka monta mattoa mattosarjassa on?

Tämä vaihtelee automallin mukaan. Useimmissa automalleissa sarja sisältää 4 mattoa: kuljettajan maton, etumatkustajan maton ja kaksi takamattoa. Joissain tapauksissa sarja voi koostua 1, 2 tai 5 matosta. Tilauksen yhteydessä näet, kuinka monta mattoa omaan sarjaasi kuuluu. Näet myös kuvan tilaamiesi mattojen sopivuudesta.

Mikä on ero Comfort- ja Luxury-materiaalien välillä?

Comfort- ja Luxury-materiaalien ero on maton paksuudessa. Luxury-veluuri on 3 mm paksumpi kuin Comfort-veluuri. Luxury-mattojen etuna on, että ne on erittäin helppo puhdistaa. Jopa lemmikkien karvat saa helposti pois.

Mikä on ero korkean, matalan ja säädettävän tavaratilan pohjan välillä?

Jotkut tavaratilan matot on valmistettu erityisesti korkean, matalan tai säädettävän (korkean ja matalan) tavaratilan pohjan mukaan. Jos matossa ei ole erillistä mainintaa, se on yleensä tarkoitettu korkealle tavaratilan pohjalle. Alla selitys:

Korkea tavaratilan pohja – Tavaratilan pohja on samalla korkeudella kuin sen reunat. Matto asetetaan olemassa olevan pohjan päälle.

Kofferbakmat (hoge laadvloer).jpg

Matala tavaratilan pohja – Pohja sijaitsee alempana kuin tavaratilan reuna.

Kofferbakmat (lage laadvloer).jpg

Säädettävä tavaratilan pohja – Autossa on irrotettava pohja, jossa on taittuva osa.

Kofferbakmat (variabele laadvloer).jpg

Mistä materiaalista auton mattojen pohja on valmistettu?

Sekä kangasmatot että Duogrip-matot on varustettu erityisellä liukumattomalla pohjalla (katso kuva alla). Tämä varmistaa, etteivät auton matot liu'u autossasi. Liikkuvat matot voivat aiheuttaa vaaratilanteita, joten kiinnitysjärjestelmän lisäksi käytämme erityistä liukumista estävää pohjamateriaalia. Auton mattojemme pohja on erityisesti meidän kehittämämme ja sen lisäksi, että se on liukumaton, se on myös vettä hylkivä.

Mitä värejä auton matoista on saatavilla?

Mattoja on saatavilla useissa väreissä. Neulahuopa "Basic" on saatavilla mustana. Veluuri "Comfort" on saatavilla mustana ja antrasiittina. Veluuri "Luxury" on saatavilla mustana, antrasiittina ja grafiitinharmaana. Premium-matot ovat saatavilla vain mustana. Emme tarjoa beigejä mattoja, koska jokaisella autonvalmistajalla on oma sävynsä beigestä.

Myyttekö myös kumisia auton mattoja?

Suurimpaan osaan automalleista sivustollamme tarjoamme kumimattoja. Kun olet valinnut autosi mallin, näet materiaalivalikosta, tarjoammeko kyseiseen malliin kumimattoja. Laajennamme jatkuvasti kumimattojen valikoimaamme. Jos kumimatot eivät ole saatavilla juuri sinun autollesi, hyvä vaihtoehto ovat Duogrip-, Luxury-, Comfort- tai Premium-matot – nekin ovat vedenpitäviä ja helppoja puhdistaa.

Onko mahdollista tilata yksittäinen matto tai vain osa sarjasta?

Saamme usein kysymyksiä siitä, voiko tilata pelkän kuljettajan maton tai molemmat etumatot erikseen. Valmistamme kuitenkin ainoastaan täydellisiä sarjoja. Tämä on tietoinen valinta. Parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi koko mattosarja kannattaa vaihtaa. Lisäksi yksittäisen maton tuotantokustannukset ovat meille yhtä suuret kuin koko sarjan. Tämän vuoksi yksittäisen maton valmistaminen ei ole edullisempaa kuin koko sarjan.

Onko yrityksille tai useamman sarjan tilaajille tarjolla alennuksia?

Oletko yritys tai organisaatio ja tarvitset useampia sarjoja auton mattoja, ehkäpä omalla logollasi? Tutustu siinä tapauksessa vaihtoehtoihimme täällä. Tarjoamme alennuksia yrityksille, jotka tilaavat useita sarjoja kerralla. Voit myös toimittaa meille yrityksesi logon tai tekstin digitaalisesti, niin voimme lisätä sen auton mattoihin – joko omaan käyttöön tai liikekumppaneille. Jos olet yritys ja teet isomman tilauksen, voit hyödyntää määrään perustuvan alennuksemme:

  • enintään 20 kpl/sarjaa → 20 %
  • yli 20 kpl/sarjaa → sopimuksen mukaan

Toistuvana asiakkaana voit myös pyytää alennuskoodia useamman tilauksen jälkeen. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Saanko tilausvahvistuksen tilauksen jälkeen?

Kun olet tehnyt tilauksen, saat automaattisesti sähköpostitse tilausvahvistuksen. Jos et löydä viestiä, tarkista ensin roskapostikansiosi.

Annoitko vahingossa väärän sähköpostiosoitteen? Ei hätää – voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse numerossa +358 56 681 62 34 tai sähköpostitse osoitteessa info@autonmatot.fi.

Onko sähköpostiosoite oikein, mutta et saanut viestiä? Siinä tapauksessa ota meihin yhteyttä.

Tarjoamme mattoja eri materiaaleista

Erilaisten kangasmattojen lisäksi tarjoamme kahta erilaista kumimattoa: DuoGrip-kumimatot ja 100 % kumimatot. Kun olet valinnut automallisi, sivu näyttää, mistä materiaaleista kyseiseen malliin voi tilata matot. Jos 100 % kumimatot eivät ole saatavilla, DuoGrip-matot ovat erinomainen vaihtoehto.

DuoGrip
DuoGrip-kumimattomme ovat hajuttomia ja kevyitä, mikä tekee niistä paljon käytännöllisempiä kuin tavalliset kumimatot tavaratilaan. Lisäksi DuoGrip-versio on viimeistelty tyylikkäällä kanttauksella. DuoGrip-kumimatot on valmistettu kumista, jonka yläpinnassa on pieniä nystyröitä, jotka tekevät matosta liukumattoman. Matto on helppo puhdistaa kostealla liinalla ja saippuavedellä. Maton pohja on valmistettu kankaasta ja sillä on liukumaton vaikutus.

Toimitetaanko kiinnitysjärjestelmä automaattisesti tilaukseni mukana?

Useimpiin mattoihin sisältyy alkuperäinen kiinnitysjärjestelmä, ja se sisältyy hintaan. On kuitenkin joitakin vanhempia automalleja, joissa ei ole kiinnitysjärjestelmää tai joiden alkuperäinen kiinnitysjärjestelmä ei ole meillä saatavilla. Tällöin toimitamme yleismallisen kiinnitysjärjestelmän.

Huom: Joidenkin matkailuautojen mattoihin ei toimiteta kiinnitysjärjestelmää. Jos haluat yleismallisen kiinnitysjärjestelmän, voimme lähettää sen 7,50 € lisämaksusta. Kiinnitysreiät on tehtävä itse. Tämä vaatii reikien tekemistä mattoon sekä reikien poraamista lattiaan maton kiinnittämistä varten. Jos haluat tilata yleiskiinnitysjärjestelmän, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko tilata useamman sarjan auton mattoja kerralla?

Kyllä, se on mahdollista. Voit tilata useita sarjoja yhdellä tilauksella. Ostoskorissa voit helposti muuttaa sarjojen määrää.

Toimitus ja kuljetus

Mihin aikaan tilaukseni toimitetaan?

Toimitusajan tarkemmat tiedot löytyvät UPS:n seurantapalvelusta. Saat seurantanumeron heti, kun olemme luovuttaneet paketin UPS:lle.

Mihin maihin toimitatte tuotteitanne?

Toimitamme vain Suomen alueella. Haluatko toimituksen toiseen maahan? Ota siinä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Mikä on toimitusaika?

Toimitusaika on 5–7 arkipäivää. Miksi auton mattojen toimitus kestää näin kauan? Selitämme sen tässä artikkelissa.

Mitä tapahtuu lähetykselleni, jos en ole kotona?

Jos ensimmäinen toimitusyritys epäonnistuu, voit tarkistaa käytettävissä olevat vaihtoehdot UPS:n verkkosivuilta. Jos sinulla on UPS-tili, voit määrittää sinne omat asetuksesi, kuten "toimitus naapurille". UPS noudattaa näitä ohjeita, jos et ole kotona toimitushetkellä.

Mitkä ovat toimituskulut?

Toimituskulut riippuvat siitä, mihin maahan tilaat. Tilauksen yhteydessä ilmoitamme toimituskulut ostoskorissa. Toimituksista joillekin saarille tai syrjäseuduille voidaan veloittaa lisäkuluja*. Toimitusmaksu lasketaan tilauksen yhteydessä annetun postinumeron perusteella.

* Pakettien toimitus harvaan asutuille tai vaikeasti saavutettaville alueille aiheuttaa korkeampia toimintakuluja, minkä vuoksi toimituskulut ovat näissä tapauksissa korkeammat. Toimitusmaksu lasketaan annetun postinumeron perusteella.

Saanko seurantanumeron?

Kun tilauksesi on lähetetty, saat illalla lähetysvahvistuksen UPS:lta, joka sisältää seurantanumeron. Tämän avulla voit seurata tilauksesi etenemistä ja nähdä, mihin aikaan kuriiri toimittaa sen valitsemaasi toimitusosoitteeseen.

 

 

 

 

Voidaanko tilaukseni toimittaa noutopisteeseen?

Kyllä, voit valita UPS:n noutopisteen toimitusosoitteeksi. Tilauksen toisessa vaiheessa voit valita joko "toimitus kotiin" tai "nouto UPS:n noutopisteestä".

Voinko noutaa tilaukseni teiltä?

Valitettavasti tilauksen noutaminen suoraan toimipisteestämme ei ole mahdollista. Toimitamme tilauksesi UPS:n kautta antamaasi osoitteeseen tai lähimpään UPS-noutopisteeseen.

Voinko seurata lähetystäni?

Heti kun tilauksesi on lähetetty, saat sähköpostitse lähetysvahvistuksen, joka sisältää seurantanumeron. Tämän numeron avulla voit seurata tilaustasi UPS:n verkkosivuston kautta.

Voinko valita toimituspäivän itse?

Valitettavasti verkkokaupassamme ei ole mahdollista valita omaa toimituspäivää. Heti kun lähetämme pakettisi, saat seurantakoodin, jonka avulla voit muuttaa toimituspäivää UPS:n kautta.

Voitteko toimittaa lähetyksen postilokeroon?

Teemme yhteistyötä UPS:n kanssa. Paketit voidaan toimittaa yksityisosoitteeseen tai UPS Access Point -noutopisteeseen. Emme toimita lähetyksiä postilokero-osoitteisiin.

Maksaminen

Maksu epäonnistui. Näen virheilmoituksen.

Valitettavasti voi käydä niin, että vierailet sivustollamme juuri silloin, kun meillä on teknisiä ongelmia. Tässä selitämme, mitä voi tapahtua tilausprosessin aikana ja mikä on seuraava askel. Tilaus on onnistunut vain silloin, kun kaikki vaiheet on suoritettu ja maksutapahtuma on onnistunut. Tällöin sinut ohjataan kiitossivulle ja saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi muutamassa minuutissa. Joskus voi esiintyä viivettä, mutta vahvistus tulisi saada 10 minuutin sisällä. Tarkista myös roskapostikansiosi varmuuden vuoksi. Onko sinulla ongelmia pankkisi tai valitsemasi maksutavan kanssa? Tällöin sinut ohjataan automaattisesti takaisin valitsemaan uusi maksutapa. Saatko edelleen virheilmoituksen? Kokeile silloin myöhemmin uudelleen tai ota meihin yhteyttä. Selainhistorian tyhjentäminen tai toisen selaimen käyttö voi myös auttaa.

Mitä maksutapoja on saatavilla?

Miten voin maksaa? Autonmatot.fi-verkkokaupassa voit maksaa seuraavilla tavoilla:

  • MobilePay
  • Visa
  • MasterCard
  • American Express
  • PayPal
  • Klarna

Voinko tehdä tilauksen puhelimitse?
Puhelintilaus ei ole mahdollinen. Emme turvallisuussyistä käsittele maksutietoja puhelimitse.

Voinko maksaa postiennakolla?
Käteismaksu toimituksen yhteydessä ei ole mahdollinen.

Miten käytän alennuskoodin?

Onko sinulla alennuskoodi? Syötä se ostoskorissa kohtaan "alennuskoodi".

Saanko laskun tilauksestani?

Saat laskun sähköpostiisi heti, kun olet maksanut tilauksen. Etkö saanut sähköpostia? Tarkista ensin sähköpostisi, mukaan lukien roskapostikansio. Jos valitsit Klarnan maksutavaksi, saat laskun Klarnalta heti, kun tilauksesi on lähetetty. Saat meiltä myös oman laskun, joka on tarkoitettu omaa kirjanpitoasi varten.

 

Voinko maksaa myöhemmin?

Kyllä, Klarna hoitaa koko jälkimaksuprosessin puolestamme. Kun olemme lähettäneet tilauksesi, saat Klarnalta sähköpostitse digitaalisen laskun. Sinulla on 14 päivää aikaa maksaa se. Maksutiedot löytyvät digitaalisesta laskusta. "Minun Klarna" -sovelluksen kautta näet helposti kaikki laskusi ja maksusi.

 

Palautus ja vaihto

Kuinka auton matot tulisi pakata, jos haluan palauttaa ne?

Tuote tulee pakata alkuperäiseen pakkaukseen. Varmista, että mattoja ei taiteta, vaan ne pysyvät litteinä tai ne rullataan. Jos saamme matot taitettuina ja ne vaurioituvat sen seurauksena, emme valitettavasti voi palauttaa koko ostosummaa.

 

Milloin voin odottaa saavani rahani takaisin?

Hyvitys maksetaan 7 arkipäivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautetun tilauksen varastollemme. Rahat palautetaan samalle tilille, jolta maksu on suoritettu.

Onko tilaukseni vastaanotettu ja hyväksytty?

Oletko tehnyt tilauksen ja mietit, menikö kaikki oikein? Heti tilauksen jälkeen saat muutaman minuutin kuluessa sähköpostiisi tilausvahvistuksen, joka sisältää tilausnumerosi.

Onko sähköpostiosoitteesi @gmail.com?
Tilausvahvistus saattaa mennä johonkin seuraavista kansioista:

  • Ensisijainen
  • Sosiaaliset
  • Tarjoukset
  • Roskaposti (löytyy kohdasta "lisää", sitten "roskaposti")

Onko sähköpostiosoitteesi @outlook.com, @live.fi tai @hotmail.com?
Tilausvahvistus voi löytyä:

  • Priorisoidusta saapuneet-kansiosta
  • Muu saapuneet -kansiosta
  • Roskakorista

 

 

 

 

Asiakaspalvelu ja yhteystiedot

Mitä takuita tarjoatte?

Verkkosivustollamme tarjoamme auton mattoja useista eri materiaaleista. Tässä ovat materiaalikohtaiset takuuehdot:

  • Neulahuopa – 1 vuoden takuu
  • Veluurimatot (Comfort) – 2 vuoden takuu
  • Luksusveluuri (Luxury) ja kumimatot (Gummi) – 3 vuoden takuu
  • Premium- ja DuoGrip-matot – 4 vuoden takuu

Takuuehdot:

  • Takuu ei kata virheellisestä käytöstä, puutteellisesta huollosta tai huollon puutteesta johtuvia reklamaatioita.
  • Reklamaation jälkeen meidän tulee saada mahdollisuus arvioida vaurio ja tarvittaessa korjata se, jos reklamaatio on perusteltu.
  • Takuu ei kata maton ulkonäön heikkenemistä normaalin kulumisen tai vanhenemisen vuoksi.
  • Ei takuuta vaurioista, jotka johtuvat terävistä esineistä.
  • Ei takuuta, jos tuotetta käytetään raskaampaan käyttöön kuin mihin se on tarkoitettu.
  • Ei takuuta nesteiden vuodoista aiheutuville vahingoille, kuten homeelle tai hajuhaitoille.
  • Ei takuuta lemmikkien aiheuttamille vaurioille, kuten naarmut tai purujäljet.
  • Ei takuuta puhdistusaineista, kosmetiikasta tai vastaavista hapettavista aineista aiheutuneille vaurioille.
  • Ei takuuta, jos tuotteeseen on käytetty syövyttäviä kemikaaleja.
  • Ei takuuta virtsan aiheuttamista kosteuden tai tahrojen seurauksista.
Yhteys asiakaspalveluumme

Voit ottaa meihin yhteyttä päivittäin klo 8.00–13.00. Lisäksi olemme tavoitettavissa tiistaisin klo 14.30–17.00. Puhelin: +358 566 816 234. Olemme myös tavoitettavissa WhatsAppissa: +358 566 816 234. Sähköposti: info@autonmatot.fi.

Miten voimme auttaa sinua?

Olemme tavoitettavissa tänään klo 9:00-17:00

Turvallinen maksaminen